Sayfalar


27 Temmuz 2011 Çarşamba

Tatilden Kitap Manzaraları

Güzel ve keyifli bir tatilden döndüm. Oldukça dinlendim. Bakalım bu doping ne kadar yetecek bu hayat telaşesi içinde bana...

"Ne Kadar Kitap Okuyoruz?" başlıklı bir sonraki yazıma geçmeden önce tatilden aklımda kalan elektronik kitapla ve kitapla ilgili bazı ayrıntıları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Antalya'da yabancı turistlerin oldukça yoğun olduğu bir bölgedeydim. Yerli turistlerin genellikle kendi aralarında sohbet ederek geçirdikleri güneşlenme zamanlarında yabancı turistler çoğunlukla kitap okuyorlardı. Üç kişide e-kitap okuyucu gördüm. Çaktırmadan baktım tabii.. :))
Biri Kindle3 diğer ikisi ise Sony Reader'dı.

Aslına bakarsanız bende götürecektim Kindle, fakat aklım kalır diye götürmedim.  Okumak istediğim birkaç kitap vardı ama hem ağırlık oluyordu hem de yer kaplıyordu. Bende tek bir kitap almayı tercih ettim.

Oldukça kalın bir kitaptı (648 sayfa) götürdüğüm kitap, ağırdı. Güneşlenirken güneşten ısındı, denizden çıkıp elime alınca sayfaları nemlendi. En sevmediğim şey ise plaj çantasına koyup çıkardıkça kapak sayfasının altının ve üstünün hafifçe buruşması.


Rüzgar oldu sayfalar karıştı, güneşlenirken iki elle tutup okumak yorucuydu. Uykum geldi dalmışım bir uyandım kaldığım yeri karıştırmışım farketmeden.

Okuduğum kitap okuma düzeni olarak da sıralı bölümlerden oluşmayan her bölüm sonunda belirtilen bölüme geçerek okunan bir kitaptı. Bölümler arası sayfaları karıştırmak keyifli olsa da yorucuydu.

Şimdi bu yazdığımı okuyanlar kızacaklar bana.."Sende daha az sayfalı, normal düzende okunabilen bir kitap götürseydin, okurken uyurken dikkat etseydin canım" diyecekler..

Ama burda anlatmaya çalıştığım her tür kitabı daha kolay okumak varken -ansiklopedi bile olabilir- neden kendimizi zorluyoruz ki!!



Elektronik kitap okuyucuyla dilediğimiz kalınlıkta istediğimiz kadar kitabı, ısı ve nemden etkilenmeden, kitaplar kırışmadan buruşmadan, elimiz kolumuz uyuşmadan ve biz uyursak  
 e-kitap okuyucuda belli bir süre sonra uyuyacağından kaldığımız yeri unutmadan okumanın keyfine varabiliriz.  

E-kitapla tanışmanız, daha çok kitabı daha kolay ve yorulmadan okumanız dileğiyle...

2 yorum:

aglamaz dedi ki...

yazdıklarınızı uzun zamandır takip ediyorum ancak türkiyede bahsettiğiniz markaların yasal satışları yok. bazı arkadaşlarım yurt dışından garantiyi riske ederek getirmekte. Geçen gün bir hepsiburada'dan reeder adlı ürünü inceledim. fiyat ve içerik olarak fena gelmeyen ürünü reeder lite'i aldım. kullanalı bir hafta oluyor. e-kitap konusunda idefix.com her geçen gün kendini geliştiriyor. Oradan bir kaç kitap satın aldım. Zaten internette pek çok ücretsiz kitap okuma imkanımız var. Bir haftadır okuduğum sayfaların haddi hesabı yok. Haklıymışsınız. Bence giderek yaygınlaşması gereken bir teknoloji.

Işık ÖNDER (lightleader) dedi ki...

evet ülkemizde (henüz) bu markaların satışı yasal olarak yok. Bunlara yakın teknolojide ülkemizde yasal olarak satışı yapılan Reeder markası, gerçekten bende yakından görme fırsatına sahip oldum kullanışlı görünüyor. Bahsettiğiniz gibi idefix.com günden güne gelişiyor ve d&R, remzi vb. kitap satış mağazalarıyla teknosa, bimeks vb. teknoloji ürünleri satan mağazalarda yavaş yavaş e-kitaba ilgi göstermeye başladı. Kim korkarsa korksun, kim ne derse desin bu teknolojiden kaçış yok, olmasın da zaten, yaygınlaşacaktır. keyifli okumalar, iyi günler...






















Abone





Hayran





Takipçi





Yazı





Yorum